Forum

Tutorial Enclosure ...

Meldingen
Alles wissen

Tutorial Enclosure Plugin hardware en sofware

AntonvdGoor
(@antonvdgoor)
Moderator
Nieuw lid
Deelgenomen: 3 jaren geleden
Topic starter  

Dit draadje gaat een beetje dubbel zijn omdat er zowel software als hardware in rond zal gaan.

een jaar geleden heb ik een enclosure voor mijn Felix Tec4 gemaakt van lacktafels en polycarbonate platen.

nu wilde ik de verlichting koeling, etc via domotica schakelen, maar met het gebruik van octorpint is dit eigenlijk niet nodig aangezien je met de enclosure plugin eigenlijk alles kunt regelen in de kast, deze tutorial zal dan ook van A tot Z gaan beschrijven wat ik allemaal er bij gebouwt heb en dat in het Nederlands (het meeste wat er is is in het Nederlands en ik heb dus het meeste ook niet zelf bedacht maar vrij vertaald van engels naar Nederlands terwijl ik zelf de boel aan het bouwen ben.

alle hardware heb ik zoveel mogelijk lokaal gekocht en wat ik nog heb liggen uit chinaen gebruikt heb,  heb ik in de tutorial Nederlandse adressen bij gezocht.

de volledige tutorial ga ik hier plaatsen als deze af is en tot die tijd zullen het delen er uit zijn 🙂

Groet Anton
"De enige domme vraag is de vraag die je niet stelt 😉 "

Citeren
AntonvdGoor
(@antonvdgoor)
Moderator
Nieuw lid
Deelgenomen: 3 jaren geleden
Topic starter  

Korte samenvatting van de power button toevoeging.

Vandaag begonnen aan de beloofde tutorial om de enclosure plugin van octoprint uit te leggen en hoe je er ook daadwerkelijk het één en ander mee kunt gaan aansturen.

De eerste toegevoegde optie (die eigenlijk niets met de betreffende plugin te maken heeft is een power button voor de raspberry pi zodat je hem aan en uit kunt zetten zonder domweg de stroom te onderbreken.
kosten +/- €1,- en 2 uur werk (met de te printen onderdelen er bij geteld)

Gebruikte (engelse) Tutorial:

Gebruikte print bestanden:

Gebruikte schakelaar:

en een kabeltje met 2 female dupont stekkertjes die ik nog had liggen.

De rest volgt en de volledige Nederlandse tutorial als ik alles klaar heb.

Groet Anton
"De enige domme vraag is de vraag die je niet stelt 😉 "

Joury liked
BeantwoordenCiteren
Deel: