Forum

Oefenmateriaal voor...

Meldingen
Alles wissen

Oefenmateriaal voor 3D CAD tekenen

Wouter
(@wouter)
Nieuw lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

Ik ben bezig een paar mensen 3D CAD aan te leren, maar ik ben nog een beetje zoekende naar goed oefenmateriaal. Natuurlijk kan je altijd gewoon willekeurige dingen tekenen die nodig hebt of tegen komt, maar graag zou ik iets van tutorials of voorbeelden van objecten hebben die geleidelijk alle verschillende soorten tools die je hebt met parametrisch CAD af gaat. Als iemand van jullie daar iets (gratis) voor weet dan zou ik daar heel blij mee zijn!

Zelf ben ik al gecertificeerd in Solidworks en teken ik veel in inventor en fusion, dus vergeet ik soms nog wel eens de basis dingen en de logische volgorde om alles te leren. 

Citeren
Onderwerp Tags
Joury
(@3d-thinker)
Admin
3D-Printer Bouwer
Professional
Gewaardeerd lid
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Ik vindt het altijd makkelijk om mensen iets fysieks na te laten tekenen. Zo leer je een vorm te ontleden in simpelere vormen. Bijvoorbeeld een koffie kopje. Dit is een makkelijke vorm. Door hier naar te kijken zie je een cilinder die weer opgebouwd is uit een cirkel die wordt geëxtrudeerd. Daarna voeg je een oortje toe wat weer een ovaal is.
Dit kan je met allerlei eenvoudige objecten doen om de stappen van het ontwerpen door te krijgen.

Langzaam duurt het langst

BeantwoordenCiteren
Wouter
(@wouter)
Nieuw lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  
Geplaatst door: @3d-thinker

Ik vindt het altijd makkelijk om mensen iets fysieks na te laten tekenen. Zo leer je een vorm te ontleden in simpelere vormen. Bijvoorbeeld een koffie kopje. Dit is een makkelijke vorm. Door hier naar te kijken zie je een cilinder die weer opgebouwd is uit een cirkel die wordt geëxtrudeerd. Daarna voeg je een oortje toe wat weer een ovaal is.
Dit kan je met allerlei eenvoudige objecten doen om de stappen van het ontwerpen door te krijgen.

Dat is inderdaad een goeie! Ik ga wat dingen opzoeken! 

BeantwoordenCiteren
Deel: