Forum

Meldingen
Alles wissen

Skanect

StefanB
(@stefanb)
Nieuw lid
Deelgenomen: 3 jaren geleden
Topic starter  

Hoi allemaal,

Enige tijd geleden heb ik een setup gemaakt met een 360 Kinect en skanect software.

Alles werkt, zit allen met het probleem dat ik telkens een foutmelding krijg tijdens de scan. Ik krijg maar geen stabiel beeld.

Jullie enig idee waardoor dat kan komen?

Alvast bedankt.

Stefan

-------------------------------------

Citeren
Red-devil84
(@red-devil84)
Actief lid

Daar ben ik ook wel benieuwd naar 

BeantwoordenCiteren
Joury
(@3d-thinker)
Admin
3D-Printer Bouwer
Professional
Gewaardeerd lid

Wat zegt de foutmelding? Wordt de scanner wel herkend? Niet alle GPU's worden ondersteund.

Langzaam duurt het langst

BeantwoordenCiteren
StefanB
(@stefanb)
Nieuw lid
Topic starter  

Alleen dat hij het beeld verloren is en dat je opnieuw moet beginnen.

Zat zelf ook aan de gpu te denken maar heb helaas niets in de buurt om het uit te testen.

BeantwoordenCiteren
Joury
(@3d-thinker)
Admin
3D-Printer Bouwer
Professional
Gewaardeerd lid

Het beeld verliezen gebeurt vaak. Dat kan aan veel factoren liggen. Het komt er op neer dat je te snel beweegt voor de software/hardware.
Als je gaat scannen moet je een snel systeem hebben met een losse GPU. Je moet een redelijk vaste hand hebben en rustig bewegen. De omgeving moet licht zijn met weinig schaduw en liever geen/weinig zonlicht (UV).

Zorg ook dat je computer niet meer programma's heeft draaien en gebruik geen verlengkabels voor de USB aansluiting.

BeantwoordenCiteren
StefanB
(@stefanb)
Nieuw lid
Topic starter  

Heb een 5 jaar oude i7 met een gt550m. Denk dat daar de bottleneck zit. Ik kan maar iets bewegen en het gaat fout.

BeantwoordenCiteren
MsG
 MsG
(@msg)
Actief lid

Geplaatst door: admin

Het beeld verliezen gebeurt vaak. Dat kan aan veel factoren liggen. Het komt er op neer dat je te snel beweegt voor de software removed link
Als je gaat scannen moet je een snel systeem hebben met een losse GPU. Je moet een redelijk vaste hand hebben en rustig bewegen. De omgeving moet licht zijn met weinig schaduw en liever geen/weinig zonlicht (UV).

Zorg ook dat je computer niet meer programma's heeft draaien en gebruik geen verlengkabels voor de USB aansluiting.

Ai, verlengkabels zorgen ook voor verslechtering? Het boeltje was hier al zo krap dat ik ook een verlengkabel gebruik. Maar ik zit hier ook te hannesen met dat Skanect. Het werkt soms wel, maar ik heb eigenlijk een assistent nodig, want als ik zelf het ding half bedien terwijl ik zelf gescand wordt heeft dat invloed op het resultaat :-P.

De rondzwevende publiekelijk inzichtbare Skanect-manual + licentie van de Illinois Universiteit al gespot? 😉 

BeantwoordenCiteren
Joury
(@3d-thinker)
Admin
3D-Printer Bouwer
Professional
Gewaardeerd lid

Verlengkabels kunnen zeker invloed hebben. Meer dan 5 meter is zeker een probleem maar ook kortere stukken kunnen voor een verslechtering zorgen. Als je echt moet verlengen zorg dan voor goede kwaliteit kabel.

Let ook op of je laptop niet terug-klokt als deze zonder netsnoer werkt.

BeantwoordenCiteren
Deel: