Forum

Baby Yoda miniatuur

Meldingen
Alles wissen

Baby Yoda miniatuur

Wouter
(@wouter)
Nieuw lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

Al weer een tijdje geleden dat ik deze voor Valentijnsdag heb gemaakt. Dit was mijn eerste geschilderde resin print. Ik denk dat ik mijn printer net een week of 2 had, dus het was even alles uitvogelen om het goed te krijgen. 

Wat ik heb gedaan: Geprint in Elegoo standaard grijze resin op mijn Mars 2 Pro (resin printer) op standaard instellingen wat betreft laaghoogte/curing time etc. Daarna met de airbrush in Vallejo primer gezet om vervolgens alles wat niet bruin moet worden af te plakken om zijn jas te spuiten met Vallejo model air bruine verf en de donkere accenten volgens mij met gunmetal of gewoon extra bruin extra gespoten. De rest (z'n hoofd, handen en het hart) heb ik afgewerkt met een combi van acrylverf van de action en generieke rode airbrush verf voor het hart (lekker dun, smeert lekker egaal).

Joury liked
Citeren
Joury
(@3d-thinker)
Admin
3D-Printer Bouwer
Professional
Gewaardeerd lid
Deelgenomen: 3 jaren geleden

Super schattig! Hoe hecht de verf op de resin print? Is dit erg kras-gevoelig?

Langzaam duurt het langst

BeantwoordenCiteren
Wouter
(@wouter)
Nieuw lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden
Topic starter  

@3d-thinker De hechting is wel prima (in ieder geval met een primer), maar nog steeds wel krasgevoelig zonder een topcoat (had ik geen tijd voor). Er is ook een speciale lijn van de verf die minder krasgevoelig zou moeten zijn. Ik heb hier één keer mee gewerkt met FDM (de Hi-5 troffee van vorige week) en die is wel een stukje minder krasgevoelig dan ik gewend ben. Er zijn blijkbaar veel hardere verven die nog veel minder last hebben van slijtage en krassen, maar daar heb ik persoonlijk nooit mee gewerkt (ik verf eigenlijk alleen maar display pieces). 

BeantwoordenCiteren
Deel: